de Jukebox van Bach

Dit programma is uit de roulatie genomen.

Pianiste Jacqueline voorheen Frederique speelt de 24 preludes uit het Wohltemperierte Klavier deel I. Korte juweeltjes gecomponeerd rond  1720 door J.S.Bach, 2 tot 3 minuten durend. Misschien bekend door veelvuldig voorkomen in de media.

Het programma duurt ongeveer een uur. De pianiste legt uit hoe dat zit met majeur en mineur, waar hij geboren is, zijn familie en waarom het overwegend hofdansen zijn, enzovoort. U kunt dit concert bestellen via info@stichtingpianoconcerten.nl.

Als kinderconcert voor groep 6, 7 of 8 – met daarbij een eenvoudig lessenpakket, de vier voorafgaande dagen in de klas te beluisteren met bijbehorende vragen. Deze concerten zijn meestal in een kerk in de buurt.

Als privéconcert in de huiskamer. Als solo-concert in een serie.

In de buitenlucht bespeelt ze een draagbaar Yamaha pianootje met maximale geluidssterkte van 60 dB – het niveau waarop men een gesprek op 1 meter afstand ervaart. Door het intieme karakter ontstaat een sfeer die onvermijdelijk een glimlach doet verschijnen. Privé en toch van iedereen.

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.